To facebook τώρα σου βρίσκει δουλειά….

Σε πρώτη φάση για τους κατοίκους των ΗΠΑ

 

Ενας στους δύο εργοδότες στις ΗΠΑ αξιοποιούν το facebook, (περισσότερο και από πιο εξειδικευμένα δίκτυα όπως το linkedin), με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στις διαδικασίες προσλήψεων του. Με ακόμα περισσότερους να πιστέυουν ότι το «φατσοβιβλία» έχει μετατραπεί σε αναπόσπαστο εργαλείο κάθε διαδικασίας προσληψης.  Επιπρόσθετα το 90% των επιχειρήσεων δηλώνει σε σχετικές έρευνες ότι το facebook κατέστησε σχεδόν περιττή την ανάγκη να προχωρήσουν σε αγγελίες αναζήτησης υπαλληλικού προσωπικού. Τώρα το facebook προχωρεί σε συνεργασία με τις μεγαλύτερες εταιρείες των ΗΠΑ, εργοδοτικές, υπαλληλικές και ευρέσεων εργασίας σε μια νέα υπηρεσία την “social job partnership”. Με το καλημέρα 1.700 θέσεις εργασίας έγιναν διαθέσιμες σε δεκάδες εκατομμύρια ενδιαφερόμενους. . Όπως ακούγεται οι ενδιαφερόμενοι στο μέλλον θα μπορούν με ένα μικρό ποσό να έχουν πρόσβαση στις αγγελίες πριν από τους δωρεάν χρήστες όπως γίνεται και με τις παραδοσιακές αγγελίες.

Η υπηρεσία τον επόμενο χρόνο θα επεκταθεί και σε άλλες χώρες και σύντομα μεγάλο τμήμα του φου-μπου θα θυμίζει μια γιγαντιαία μικρή αγγελία

.

Από την ενίσχυση της συνδρομητικής βάσης στο «άρμεγμα» της.

 

 

Η Ευρώπη και η Ελλάδα πολύ περισσότερο βρίσκονται σε μια πολύ παρατεταμένη «προαναπτυξιακή περίοδο» (όπως αποκαλείτα εξωραϊσμένα η βαθιά ύφεση), η οποία αν δεν υπάρξει κάποια ανατροπή της σημερινής κατάσταση αναμένεται να βαθύνει και να κρατήσει πολλά ακόμα χρόνια.   Με την –επίσημη- ανεργία να προβλέπεται ότι θα χτυπήσει τριαντάρια και τριανταπεντάρια τα πράγματα δείχνουν κάθε άλλο παρά ρόδινα…

 

Σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο η επιχείρηση φαινόμενο της τελευταίας πενταετίας, το facebook, ΤΟ social network, μπορεί να έχει είδε τον τελευταίο χρόνο τους συνδρομητές του να εκτινάσσονται και να ξεπερνάνε το 1 δις. αλλά οι μετοχές του πάνε από το κακό στο χειρότερο.

 

Και αυτό γιατί εξαιτίας της οικονομικής κατάστασης τα διαφημστικά έσοδα δεν είναι αυτά που θα έπρεπε να είναι, την ίδια ώρα που ο ανταγωνισμός από την πλατφόρμα της google είναι πολύ σκληρός.

 

Στην εποχή του «θερίζειν»

 

Πριν την είσοοδο του facebookστο χρηματιστήριο κύριος στόχος της εταιρείας  ήταν η ενίσχυση της συνδρομητικής της  βάσης, (αριθμός χρηστών) τώρα τα πράγματα έχουν αλλάξει και τα έσοδα δηλαδή το άρμεγμα αυτής της βάσης δείχνει να αποτελεί πρώτη προτεραιότητα

 

Για όλα τα πράγματα υπάρχει καιρός του «σπείρειν» και καιρός του «θερίζειν»

 

Το facebook λοιπόν έχει επιδοθεί σε ένα σαφάρι για να αυξήσει τα έσοδα του με πολλούς τρόπους όπως το να παρακολουθεί όλες τις καταναλωτικές σου συνήθειες και να «μοιράζεται» προσωπικά σου δεδομένα με διαφημιστικές εταιρείες.  Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των πληρωμένων αναρτήσεων (promoted) :  Πέρα από τις παραδοσιακές διαφημίσεις, το facebook φιλτράρει τις αναρτήσεις σου (status update) από το προσωπικό σου προφίλ ή την σελίδα σου.  Κάθε ανάρτηση σπάνια διαβάζεται από παραπάνω από το 10% των φίλων/fans/κοινών γνωστών κλπ. Αν θέλεις οι αναρτήσεις σου να αγγίζουν περισσότερο κόσμο πρέπει να πληρώσεις.

 

 

 

 

Απάντηση