Ο βωβός κινηματογράφος στην υπηρεσία των Γάλλων αντικαπιταλιστών


Η προεκλογική καμπάνια στη Γαλλία για την ανάδειξη προέδρου βρίσκεται στην κορύφωσή της και οι Γάλλοι αντικαπιταλιστές του Φιλίπ Πουτού έπαιξαν τα ρέστα τους. Μπορεί οι θέσεις του Νέου Αντικαπιταλιστικού Κόμματος (NPA) να μην κέρδισαν ευρείες μάζες, όπως έκανε η υποψηφιότητα Μελανσόν, ωστόσο οι πρωτότυπες τηλεοπτικές παρεμβάσεις τους άφησαν εποχή.

Καλύτερο βίντεο της επίσημης καμπάνιας του Φιλίπ Πουτού είναι αυτό όπου σε 4,5 λεπτά περίπου προβάλλεται μια σύντομη ιστορία ταξικής πάλης σε στυλ βωβού κινηματογράφου, με ασπρόμαυρα πλάνα και καρτέλες με τους διαλόγους. Ο συμβολισμός είναι προφανής: Η Ευρώπη της οικονομικής κρίσης γυρνά τους όρους εργασίας και διαπραγμάτευσης μεταξύ εργατών και εργοδοτών στις αρχές του αιώνα, όταν ταινίες όπως οι «Μοντέρνοι καιροί» του Τσάρλι Τσάπλιν προσλαμβάνονταν ως σύγχρονη πολιτικο-κοινωνική παρέμβαση και όχι ως ιστορικό ντοκουμέντο. Το αριστερό μάρκετινγκ πάντως, όσο πετυχημένο και αν είναι, δεν φαίνεται να πείθει μαζικά τους Γάλλους εργαζόμενους, που σύμφωνα με τις τελευταίες μετρήσεις δίνουν κάτω από 3% στον υποψήφιο του NPA, ποσοστό παρόμοιο με αυτό της Ναταλί Αρτό, υποψήφιας του πιο …σκληροπυρηνικού εξωκοινοβουλίου, της Εργατικής Πάλης (LO). Η πιο χαρισματική φυσιογνωμία του Ολιβιέ Μπεζανσενό στις προηγούμενες εκλογές είχε δώσει πολύ υψηλά ποσοστά στο νεαρό τότε NPA, περνώντας το 4%. Εκεί που ξεχώριζε ο Μπεζανσενό ήταν η εργατική του ταυτότητα (είναι ταχυδρόμος) και όχι τα έξυπνα κλιπ…


Απάντηση