Δεν θέλουνε απολυμένους στο event τους, δηλ. στον Μαραθώνιο
…μόνο που στη μνημονιακή Ελλάδα, όποια πέτρα και αν σηκώσεις, έναν απολυμένο από κάτω θα βρεις. Μερικές φορές οι απολυμένοι (ή οι υπό απόλυση) έχουν την ενοχλητική συνήθεια να μας υπενθυμίζουν την παρουσία τους, όπως συνέβη στον φετινό 31ο Μαραθώνιο, την Κυριακή, στη διάρκεια του οποίου έγιναν τρεις παρεμβάσεις από εργαζόμενους, χαλώντας την κοσμική και μιντιακή σούπα.
Η πρώτη ήταν από εργαζόμενους της ΕΡΤ στο ύψος της Αγίας Παρασκευής, στα δύο ρεύματα της Μεσογείων. Η δεύτερη από τους απολυμένους των καταστημάτων Metropolis στα Προπύλαια, απ’ όπου πέρασαν οι δρομείς των 5 και 10 χιλιομέτρων και η Τρίτη έξω από το Καλλιμάρμαρο από τα σωματεία των εργαζομένων στη Wind & Vodafone. (Για τους εργαζόμενους των καταστημάτων Metropolis, που μας υπενθυμίζουν ότι o «δήμιός τους», Ανδρέας Κουρής, έβαλε την ομάδα του καναλιού του, του Mad, να τρέχουν φορώντας τα μπλουζάκια των Γιατρών Χωρίς Σύνορα, βλ. σχετικό κείμενο στο mao.gr και, αναλυτικότερα στο σάιτ των απολυμένων). Για την «απολαμπρακοποίηση» του Μαραθώνιου και για την πλήρη παράδοσή του στους επιχειρηματίες-χορηγούς, βλ. το κείμενο του Νικόλα Λεοντόπουλου στο Press Project όπου παρουσιάζεται το χρονικό της εξαφάνισης του ονόματος του δολοφονημένου από το παρακράτος της Δεξιάς Γρηγόρη Λαμπράκη από τον Μαραθώνιο που κάποτε γινόταν προς τιμήν του.
Tα παραδοσιακά ΜΜΕ ασχολήθηκαν με το γκλάμουρ της υπόθεσης, με τους επωνύμους που έτρεξαν στο Μαραθώνιο, αγνοώντας επιδεικτικά την κραυγή της κοινωνίας…
Ωστόσο, και οι τρεις αυτές παρεμβάσεις, που απέσπασαν τα χειροκροτήματα και την επιδοκιμασία των θεατών, είναι λίγες, πολύ λίγες σε σχέση με το κοινωνικό και εργασιακό ολοκαύτωμα που συντελείται στην Ελλάδα σήμερα. Κανονικά, σε κάθε τετράγωνο, σε κάθε διασταύρωση θα έπρεπε να βρίσκονται αγωνιστκά πανό (π.χ., των καθηγητών, των δημόσιων υπαλλήλων, των εργαζόμενων στη NIKAS που το παριζάκι της έχει ποτιστεί με τον ιδρώτα των απολυμένων…)
Είναι αλήθεια ότι πολλοί αλληλέγγυοι (π.χ. από τη συνέλευση της Αγίας Παρασκευής) συμμετείχαν στις μαραθώνιες παρεμβάσεις μοιράζοντας τρικάκια και προκηρύξεις, όμως η εμπορευματοποίηση της επίσημης αυτής φιέστα δεν αποκαλύφθηκε όπως θα έπρεπε.