Ευνοημένο το ΚΚΕ από τα social media

Μπορεί η ηγεσία του ΚΚΕ να καταγγέλλει απερίφραστα το ρόλο των νέων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, χαρακτηρίζοντάς τα ακόμη και όργανα της CIA, ωστόσο η ιδιαίτερα αυξημένη προβολή των θέσεών του (με αρνητικό ή θετικό τρόπο) από αυτά δείχνει ότι ακριβώς τα μέσα αυτά σέβονται την πολιτική πολυφωνία.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η υπηρεσία αποδελτίωσης ειδήσεων Clip news κατά τη μετεκλογική περίοδο (06.05.2012-30.05.2012) το ΚΚΕ, μόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είχε 7.063 αναφορές, τρίτο σε σειρά κόμμα μετά τον πρώτο ΣΥΡΙΖΑ (7.870) και τη ΝΔ (7.474). Ακολουθούν με διαφορά  το κόμμα που υποτίθεται ότι «ιδρύθηκε στο facebook», οι Ανεξάρτητοι Έλληνες του Πάνου Καμμένου (5.596), η ΔΗΜΑΡ (5.299), το ΠΑΣΟΚ (4.490) και τέλος η Χρυσή Αυγή με 3.811 αναφορές.

Προσωπικά η Αλέκα Παπαρήγα έρχεται πάλι τρίτη στους πολιτικούς αρχηγούς με 5.897 αναφορές. Την περνά ο Αντώνης Σαμαράς  (8.443) και ο Αλέξης Τσίπρας (6.384) ενώ ακολουθούν: Πάνος Καμμένος (5.719), Φώτης Κουβέλης (5.372), Ευ. Βενιζέλος (5.091) και Νίκος Μιχαλολιάκος (3.690).

Συνολικά η έρευνα μελέτησε έντυπα (εφημερίδες και περιοδικά πανελλαδικής και περιφερειακής εμβέλειας), ιστοσελίδες σε Ελλάδα και Κύπρο και μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter, You Tube, Blog). Σε όλα αυτά τα μέσα ενημέρωσης (δηλαδή πλην τηλεόρασης και ραδιοφώνου) την πρωτιά μεταξύ των κομμάτων κερδίζει ο ΣΥΡΙΖΑ με 21,71% και 31.980 αναφορές και στα τρία μέσα (έντυπα, internet, social media). Στη δεύτερη θέση η Νέα Δημοκρατία με 16,83% και 24.801 αναφορές και στην τρίτη θέση το ΠΑΣΟΚ με 13,88% και 20.450 αναφορές. Ακολουθούν το ΚΚΕ με 13,68% και 20.156 αναφορές, η Δημοκρατική Αριστερά με 13,32% και 19.624 αναφορές και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες με 11,43% και 16.846 αναφορές. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Χρυσή Αυγή με 9,15% και 13.480 αναφορές.

Την πρωτιά μεταξύ των πολιτικών αρχηγών κερδίζει ο Αντώνης Σαμαράς συγκεντρώνοντας 21,53% και 25.641 αναφορές και στα τρία μέσα (έντυπα, internet, social media). Στη δεύτερη θέση ακολουθεί ο Ευάγγελος Βενιζέλος με 18,39% και 21.907 αναφορές. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Αλέκα Παπαρήγα με 14,01% και 16.693 αναφορές και ακολουθεί ο Αλέξης Τσίπρας με 13,66% και 16.270 αναφορές. Στην πέμπτη θέση ο Πάνος Καμμένος με 12,24% και 14.579 αναφορές και σε απόσταση αναπνοής ο Φώτης Κουβέλης με 12,20% και 14.526 αναφορές. Στην τελευταία θέση βρίσκεται ο Νίκος Μιχαλολιάκος με 7,96% και 9.479 αναφορές.

Όλα αυτά μία μέρα μετά τη σκληρή κόντρα που είχε το ΚΚΕ με το ΕΣΡ σχετικά με την προβολή των κομμάτων στα τηλεοπτικά κανάλια και τις μετρήσεις που ανακοίνωσε. Όπως σχολίασε σήμερα σχετικά το γραφείο Τύπου του Περισσού, «το μαγείρεμα των στοιχείων είναι τόσο μεγάλο που είναι αδύνατο να κρυφτεί, όπως και ότι η εικόνα προβολής των κομμάτων που έδωσε είναι ψευδής», σχολιάζοντας ότι «η παραβίαση ακόμα και της προβολής με βάση τα ποσοστά των κομμάτων, ήταν και είναι κραυγαλέα σε βάρος του ΚΚΕ».

Μήπως, κατόπιν όλων αυτών, θα έπρεπε και ο Περισσός να στραφεί στα άλλα μέσα;

One thought on “Ευνοημένο το ΚΚΕ από τα social media

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: