«Οπλο» μαζικής κατανάλωσης το νέο ipad!

Το νέο ipad είναι από τις 23 Μαρτίου διαθέσιμο στην Ελλάδα. Αλλά δεν είναι η τελευταία coca cola στην έρημο.

Στην ελληνική διαφήμιση του νέου iPad , (όπως βάπτισε η Apple το ipad3),  διαβάζουμε ότι ένα από τα πλεονεκτήματα της νέαςσυσκευής είναι ότι υποστηρίζει το δίκτυο φορητού ίντερνετ 4g. Στην ίδια διαφήμιση με ψιλά γράμματα διαβάζουμε το εξής: «Η κάλυψη του 4G LTE δεν είναι διαθέσιμη σε όλες τις περιοχές και εξαρτάται από τον πάροχο. Επικοινωνήστε για πληροφορίες με τον πάροχό σας».  Αν είχαν την παραμικρή τσίπα οι υπεύθυνοι θα είχαν γράψει το εξής: «Η κάλυψη του 4g δεν είναι διαθέσιμη πουθενά στην ελληνική επικράτεια και ούτε υπάρχει περίπτωση να είναι διαθέσιμη μέσα στον επόμενο χρόνο.  Μέχρι το 2020 θα υπάρχει.»

Την περασμένη Παρασκευή το ipad έφτασε στα αμερικάνικά καταστήματα. Οι ουρές ήταν μεγάλες αλλά για πρώτη φορά φέτος  ομάδες διαδηλωτών έκαναν την εμφάνισή τους για να διαμαρτυρηθούν για τις απάνθρωπες συνθήκες εργασίας στα εργοστάσια παραγωγής των προϊόντων της Apple στην Κίνα.  Οι δικαιολογίες των υπεύθυνων P.R της Apple «που να δείτε τις συνθήκες στα εργοστάσια των ανταγωνιστών μας» δεν γλύκαναν το χάπι.

Ο πεινασμένος καρβέλια ονειρεύεται. Δεν εξηγείται αλλιώς ότι όλα τα ελληνικά κανάλια την ημέρα ολοκλήρωσης του PSI ασχολήθηκαν ενδελεχώς με την παρουσίαση του νέου μοντέλου της πολύ επιτυχημένης ταμπλέτας της Apple. Ακόμα και μετά το θάνατο του εμβληματικού ηγέτη της Στιβ Τζομπς η Apple αποδεικνύει ότι παραμένει η κορυφαία εταιρεία στο μάρκετινγκ κάτι που φαίνεται και από την πορεία των μετοχών της. Με απλά ελληνικά η Apple θα μπορούσε να πουλήσει στις διεθνείς αγορές πατάτες νευροκοπίου σε διπλάσια τιμή από το σουπερμαρκετ αν κόλλαγε ένα μισοφαγωμένο μηλαράκι πάνω τους.  Ο νέος επικεφαλής της εταιρείας, Τιμ Κουκ, χωρίς να έχει την χαρισματική παρουσία και το κύρος του προκατόχου του,  παρουσίασε με στόμφο το «νέο ipad» τρίτης γενιάς μιλώντας για άλλη μια φορά για την «εποχή μετά το PC».  Η βασική διαφορά με το προηγούμενο μοντέλο είναι η πολύ υψηλότερη ανάλυση της οθόνης, την οποία το μάρκετινγκ της Apple βαπτίζει «Retina»  (φακός του ματιού)  επειδή « είναι τόσο καλή που δεν μπορείς πλέον να ξεχωρίσεις τις ψηφίδες στην ηλεκτρονική εικόνα» και «είναι το ίδιο ξεκούραστη στο μάτι με ένα παραδοσιακό βιβλίο». Ακόμα το νέο μοντέλο έχει καλύτερο επεξεργαστή, καλύτερη κάμερα, δέχεται φωνητική πληκτρολόγηση, (όχι στα ελληνικά), και είναι συμβατή με το νέο πρωτόκολλο ασύρματου ίντερνετ (το οποίο δεν προβλέπεται να είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα μέσα στην επόμενη διετία).  Στην πραγματικότητα το νέο μοντέλο παρά τις βελτιώσεις κουβαλάει όλες τις αδυναμίες των προηγούμενων: πολύ ακριβό για όσα προσφέρει και το κλειστό λειτουργικό σύστημα το περιορίζει σε μια συσκευή κατανάλωσης. Ακόμα είναι βαρύ για φορητή συσκευή, έχει μικρή διάρκεια μπαταρίας,  η έλλειψη φυσικών πλήκτρων κάνει δύσκολη την πληκτρολόγηση κειμένων και υποβαθμίζει την εμπειρία στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, ενώ φυσικά έχει πολλές, πολλές γενιές μπροστά του για να φτάσει το επίπεδο της ανάγνωσης ενός περιοδικού που τυπώνεται πάνω σε «νεκρά δέντρα».  Στη χρεοκοπημένη Ελλάδα το νέο ipad –αν και στην ίδια τιμή με το προηγούμενο μοντέλο- κοστίζει πλέον περισσότερο από το βασικό μισθό οπότε παραμένει ένα λαμπερό παιχνίδι πολυτελείας, ένα όπλο μαζικής κατανάλωσης σε μια χρεοκοπημένη χώρα που ο κόσμος δεν έχει να πληρώσει του λογαριασμούς και επιλέγει να αρρωστήσει από το να ανάψει το πανάκριβο καλοριφέρ περισσότερες ώρες.

Δημήτρης Τζιαντζής

Απάντηση