Γερμανοκρατία στην εκπαίδευση καταγγέλλει η Βαλαβάνη

Οι Γερμανοί σχεδιάζουν τι θα διδαχτεί στα ελληνικά σχολεία και το ελληνικό Δημόσιο βάζει τα έξοδα. Απίστευτο; Κι όμως αυτό ακριβώς ισχύει σχετικά με την επιμόρφωση των καθηγητών της γερμανικής – ως ξένης γλώσσας – στα ελληνικά δημόσια σχολεία, την επιμόρφωση των επιμορφωτών καθηγητών και συνολικά τη διδασκαλία της γερμανικής στα δημόσια σχολεία.

Το θέμα έφερε στη Βουλή η βουλευτίνα του ΣΥΡΙΖΑ, Νάντια Βαλαβάνη ζητώντας εξηγήσεις από το υπουργείο Παιδείας. Στο κείμενο της ερώτησής της επισημαίνει: «το Υπουργείο Παιδείας δεσμεύεται να εξασφαλίζει δωρεάν την υλικοτεχνική υποδομή – περιφερειακά κέντρα επιμόρφωσης, χώρους διαμονής σε περίπτωση πολυήμερων σεμιναρίων, εξοπλισμένα σχολεία, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, διαδραστικούς πίνακες – και αναλαμβάνει τη διαμονή και διατροφή των συμμετεχόντων, συμπεριλαμβανομένων των εισηγητών και της διεύθυνσης των σεμιναρίων». Την ίδια στιγμή όμως, Οι Γερμανοί αποφασίζουν για όλα.

Η Ν. Βαλαβάνη υπογραμμίζει:

«1. Ο σχεδιασμός της εξέλιξης του ελληνικού σχολικού συστήματος είναι πρωτίστως θέμα που αφορά την ελληνική πολιτεία και, αν μη τι άλλο, είναι προσβλητικό το Υπουργείο Παιδείας να συνάπτει χάρτες συνεργασίας αποκλειστικά με ξένους φορείς, από τις οποίες απουσιάζουν πλήρως οι Έλληνες επιστήμονες και τα ελληνικά πανεπιστημιακά τμήματα.

2. Οι επιστημονικά αρμόδιες ακαδημαϊκές μονάδες της ελληνικής πολιτείας για την εκπαίδευση, επιμόρφωση και δια βίου κατάρτιση των καθηγητών της γερμανικής ως ξένης γλώσσας, που είναι τα τμήματα γερμανικής γλώσσας και φιλολογίας ΑΠΘ και ΕΚΠΑ, όχι μόνο δεν ερωτήθηκαν αλλά ούτε καν ενημερώθηκαν για την επεξεργασία και κύρωση της περί ου ο λόγος Χάρτας.

3. Σε μια περίοδο κρίσης το Υπουργείο θα έπρεπε να διαθέτει τους περιγραφόμενους στη Συμφωνία υπάρχοντες  οικονομικούς πόρους  στα ελληνικά πανεπιστημιακά τμήματα, τα οποία θα μπορούσαν να επιζητήσουν τη συνεργασία των ανάλογων με το Ινστιτούτο Goethe ξένων κρατικών ή ημικρατικών ιδρυμάτων για την κατάρτιση των προγραμμάτων συστηματικής επιμόρφωσης των παλαιών αποφοίτων αυτών των ελληνικών πανεπιστημιακών τμημάτων, και  όχι να τους σπαταλά σε αποικιακού τύπου Χάρτες και συμφωνίες, παραδίδοντας την αποκλειστική ευθύνη και αρμοδιότητα σε ξένα κρατικά ή ημικρατικά πολιτιστικά ιδρύματα.»

Απάντηση