Ένα έργο πολύ …Μ.Ε.Λ.Ο. αυτή η προκήρυξη
Με προκήρυξη που ανακτήθηκε με χολλυγουντιανό τρόπο—USB στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής μέσω τηλεφωνήματος σε συντάκτη της Ζούγκλας του γνωστού και μη εξαιρετέου Μάκη)—έγινε η ανάληψη ευθύνης για την εκτέλεση των δυο μελών της Χ.Α. από τις “Μαχόμενες Επαναστατικές Λαϊκές Δυνάμεις”, παρότι στο διαδίκτυο πολλά Μέσα Μαζικής Παραπληροφόρησης τις αναφέρουν ως Μαζικές Επαναστατικές Λαϊκές Ομάδες (Μ.Ε.Λ.Ο.) ονόματα που λες και βγαίνουν κατευθείαν από το http://penicuik.lala.gr:3000/ όπως σωστά παρατήρησε η Bασιλική Μετατρούλου στη σελίδα της στο facebook.
H προκήρυξη ξεκινάει με ένα απόσπασμα του Ισπανού αναρχικού επαναστάτη Μπουεναβεντούρα Ντουρρούτι. Το συγκεκριμένο απόσπασμα κυκλοφόρησε ευρέως στο διαδίκτυο το τελευταίο διάστημα και σε παραπλήσιες μεταφράσεις. Οι Μ.Ε.Λ.Δ. επέλεξαν αυτήν της οποίας έγινε χρήση και στο εξώφυλλο του τεύχους Οκτωβρίου 2013 της αναρχικής εφημερίδας Άπατρις. Το απόσπασμα ακολουθεί ένα εγκυκλοπαιδικού τύπου λήμμα για το ποιος είναι ο Ντουρρούτι. Πιθανώς ο/οι συντάκτης/ες αφού ανακάλυψαν το τσιτάτο του Ντουρρούτι με τη βοήθεια του μεγάλου επαναστάτη, της τεχνολογίας, Γούγλη, προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα. Έψαξαν να βρουν ποιος είναι αυτός ο Μπουεναβεντούρας. Χαρούμενοι για την ανακάλυψή τους, είπαν να μοιραστούν την γνώση. Κι έτσι, για πρώτη φορά στα χρονικά των προκηρύξεων ανάληψης ευθύνης, παρέχουν εγκυκλοπαιδική γνώση στις μάζες.
Παρόλα αυτά η συγκεκριμένη προκήρυξη δεν θυμίζει τις σχετικά πρόσφατες, και πραγματικά κακοφτιαγμένες και κακοσχεδιασμένες προκηρύξεις, οι οποίες κρίνοντας εκ του αποτελέσματος , αποτελούν προϊόν πραγματικά άσχετων με τον χώρο συγγραφέων, όπως αυτές της Σέχτας Επαναστατών. Προφανώς δεν μπορεί κανείς να γνωρίζει ποιοι κρύβονται πίσω από τέτοιου τύπου ενέργειες, εάν πρόκειται για οπαδούς της ατομικής τρομοκρατίας ή για (παρα)κρατικούς μηχανισμούς. Το μόνο σίγουρο είναι πως σε αντίθεση με τις αντίστοιχες αναλήψεις ευθύνης του προηγούμενου διαστήματος, αυτή τη φορά υπάρχει μια αντιστοιχία στον επαγγελματισμό εκτέλεσης της ενέργειας και στην συγγραφή της προκήρυξης. Παρότι όπως προαναφέραμε ξενίζει η εγκυκλοπαιδική εισαγωγή, υπάρχει αντιγραφή τουλάχιστον του πρώτου μέρους από τρίτες διαδικτυακές πηγές, το εκτενές (18-σέλιδο) κείμενο, έχει μεγαλύτερη συνοχή, παρότι ο ιδεολογικός αχταρμάς. Η ειρηνική συνύπαρξη των Ε.Α.Μ.-Ε.Λ.Α.Σ.,της Ο.Π.Λ.Α., του Μελιγαλά και των Δεκεμβριανών, με τον Ντουρρούτι και τη θετική αναφορά στο ρόλο και την δράση των αναρχικών, τουλάχιστον ξενίζει.
Επίσης παρά την προσπάθεια παρουσίασης ενός “σοβαρού”, αμιγώς πολιτικού κειμένου εμφανίζονται βερμπαλισμοί του στυλ “να καεί το μπουρδέλο η βουλή” ή “να τους ανοίγει τα κεφάλια με σφυρί, να τους κόβει προς παραδειγματισμό το χέρι με δρεπάνι”. Παρόλα αυτά η συνοχή του κειμένου με την αρχική εισαγωγική ανάληψη ευθύνης να ακολουθείται από ένα τμήμα που αναφέρεται στα έργα και τις μέρες της Χ.Α. αλλά και γενικότερα του (νεο)φασισμού στην Ελλάδα, αλλά και τις ιστορικές σχέσεις κράτους-παρακράτους στον αντίποδα του λαϊκού κινήματος, ανάλυση της Ε.Ε. και σε σχέση με την Ελλάδα όπως και το ζήτημα της βίας εμπεριέχονται στο κείμενο.
Ένα τελευταίο, όχι από πλευράς σημασίας όμως. Από πλευράς σημειολογίας είναι αρκετά “ενδιαφέρουσα” τόσο η συγκυρία στην οποία εμφανίζεται η προκήρυξη όσο και το περιεχόμενό της. Σαράντα χρόνια μετά το Πολυτεχνείο, οι ΜΕΛΔ, επιλέγουν να εμφανίσουν την προκήρυξη μια μέρα πριν την επέτειο και την πορεία του Πολυτεχνείου, σε μια αρκετά οξυμένη κοινωνική συγκυρία. Επιλέγουν μια δομή αλλά και περιεχόμενο που θυμίζει αρκετά την 17Ν, σχολιασμός της τρέχουσας επικαιρότητας, σύνδεση του ειδικού του χτυπήματος με τη γενική κατάσταση, αρκετές αναφορές στο λαό, μια ανάλυση για την Ελλάδα, την ΕΕ και τον κόσμο που θυμίζει πατριωτικό αντιιμπεριαλισμό κ.ο.κ.
Απ’ όπου κι αν πρόερχεται το χτύπημα στην Χ.Α. και η προκήρυξη, το μόνο σίγουρο είναι πως έχουμε περάσει σε νέα εποχή.
Ι.Β.