Δυο κόσμοι χωριστά: Γιουροβιζιονίστας και απλήρωτοι

«Πίσω από τα φώτα, πίσω απ’ τα βραβεία, απλήρωτοι εργαζόμενοι, φτώχεια και ανεργία».  Αυτό το σύνθημα και πολλά άλλα ακούγονταν δυνατά τη Δευτέρα το βράδυ στην αρχή της Ιεράς Οδού,  από τους απλήρωτους εργαζόμενους των Metropolis του Ανδρέα Κουρή, και τους εκατοντάδες αλληλέγγυους, από σωματεία βάσης, λαϊκές συνελεύσεις και εργατικές συλλογικότητες. Μπροστά από τα μπλοκ των διαδηλωτών είχε στηθεί ένα «υγειονομικό κορδόνι» από αλυσίδες ΜΑΤ, για να προφυλαχθούν από τους απλήρωτους οι διοργανωτές, το κοινό και οι ανθυπο-σελέμπριτις του τελικού της ελληνικής συμμετοχής στη Εurovision.

 

της Αφροδίτης Τζιαντζή 

Μια πανάκριβη φιέστα, με χορηγούς, διεθνείς καλεσμένους και διοργανωτή με απευθείας ανάθεση από την ΕΡΤ τον όμιλο Μad του Ανδρέα Κουρή. Ο γιος του Μάκη Κουρή, άξιος γόνος της φαμίλιας των Κουρήδων,  κατάφερε μέσα σε δύο χρόνια, από το 2010 που ανέλαβε την αλυσίδα των καταστημάτων μουσικής Μetropolis ως το 2012, να βάλει λουκέτο σε 13 καταστήματα, να φεσώσει με εκατομμύρια το δημόσιο, προμηθευτές και κάθε είδους πιστωτές,  και να αφήσει απλήρωτους, χωρίς αποζημίωση, ασφαλιστικές εισφορές και δεδουλευμένα πάνω από τους μισούς από τους 180 εργαζόμενους που οδήγησε στην ανεργία.

Συνολικά οι οφειλές του Κουρή στους εργαζόμενους ξεπερνάνε τις 600.000 ευρώ, στο δημόσιο χρωστάει 10 εκατομμύρια ευρώ, ενώ πρόσφατα καταδικάστηκε σε 27 μήνες φυλάκιση και χρηματικό πρόστιμο 7.800 ευρώ, για μη καταβολή δεδουλευμένων.

 

Ολα αυτά όμως είναι terra incognita για τον ψωραλέα γκλάμορους κόσμο της ελληνικής σόου-μπιζ και για τους φαν της γιουροβίζιον που κατέφθαναν ανέμελοι να παρακολουθήσουν τον τελικό.  Με τα ΜΑΤ και δεκάδες σεκιουριτάδες και ασφαλίτες να τους προφυλάσουν, οι  γιουροβιζιονίστας δήλωναν άγνοια για τις διαμαρτυρίες που ακούγονταν λίγα μέτρα πέρα από την είσοδο του “Gazi Music Hall” και κοιτούσαν με το βλέμμα της αγελάδας όταν τους απήθυνα το ερώτημα “Καλά δεν σας πειράζει που η γιουροβίζιον γίνεται με τα χρήματα των απλήρωτων εργαζομένων των Μετρόπολις;”

Τα μοναδικά σχόλια που με βίας απέσπασα ήταν του τύπου “Τι φταίμε εμείς;;” ή  “Και τόσοι χορηγοί τι θέλετε να κάνουν; Να δώσουν τα χρήματα στους απλήρωτους;”.  Η ειρωνία είναι ότι ακούσιοι χορηγοί της Εurovision είναι οι ίδιοι οι απλήρωτοι των Metropolis, καθώς το κόστος της φημολογείται ότι ισοδυναμεί με το ποσό που τους χρωστάει ο Ανδρέας Κουρής.

 

Μαζί με το κοινό και κάποιοι που συμμετείχαν “δεθελοντικά” στη Εurovision, ως εργαζόμενοι – μάλλον στελέχη – στις δισκογραφικές εταιρίες μας είπαν «Δεν μπορούμε να μην πάμε, είναι η δουλειά μας. Και σε μας χρωστάει ο Κουρής, αλλά είμστε εδώ για τους καλλιτέχνες…»

Αναρμόδιος δήλωσε και ο Αλέξης Κωστάλας, η βελούδινη φωνή της ΕΡΤ, που όταν ρωτήθηκε γιατί συμμετέχει σε αυτό το διαγωνισμό-σκάνδαλο, που γίνεται με τα χρήματα απλήρωτων εργαζομένων, απάντησε αρχικά ότι η Εurovision  είναι της ΕΡΤ και όχι του Κουρή και ότι βρίσκεται εκεί ως άνθρωπος της ΕΡΤ.  Οταν τον ενημερώσαμε ότι ο φετινος διαγωνισμός έχει ανατεθεί απευθείας από την ΕΡΤ στο Μad του Κουρή είπε ότι δεν το γνώριζε (;) και να ρωτήσουμε το Δ.Σ. της ΕΡΤ και όχι εκείνον.

 

Πολλοί από τους συμμετέχοντες και vip -επισκέπτες προσέρχονταν στη γιουρο-φιέστα από την πίσω πόρτα, μέσα σε θηριώδη τζιπ και λιμουζίνες με φιμέ τζάμια,  κάνοντας το γύρο του τετραγώνου, πίσω από ένα μπουρδέλο με την ροζ ταμπέλα   «Studio” και ένα μπαρ με την ονομασία “Αfricana”.  Αφρικάνας και μπουρδέλου γωνία, ένα τσούρμο από μπράβους με μπλου-τουθ τους οδηγούσε στο υπόγειο γκαράζ και από εκεί με ασανσέρ στα σπλάχνα του κτιρίου, χωρίς να τους δει ανθρώπου και κυρίως απλήρωτου διαδηλωτή  μάτι.

 

Φωτό: Στέφανος Κουφόπουλος @dromografos.org
Φωτό: Στέφανος Κουφόπουλος @dromografos.org

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δυο κόσμοι χωριστά, με τα ΜΑΤ ανάμεσα να προστατεύουν τον ένα από τον άλλο,  αντιπαρατέθηκαν προχθές στην Ιερά Οδό: Από τη μία ήταν ο κόσμος της απλήρωτης δουλειάς και της ανεργίας, ο κόσμος της διεκδίκησης και των αγώνων, ο κόσμος των συνελεύσεων και των σωματείων βάσης. Νέοι στην πλειοψηφία τους, ντυμένοι με σκούρα ρούχα, κρατώντας πανό, μοιράζοντας προκηρύξεις, φωνάζοντας συνθήματα κατά των αφεντικών και του κράτους. Από την άλλη μεριά ο κόσμος των μπάτσων, των μπράβων, των νονών της νύχτας, των τραγουδιστών της δεκάρας και των αεριτζήδων του θεάματος.  Ο χρεοκοπημένος πολιτισμός και οι μεγιστάνες των χρεοκοπημένων ΜΜΕ  και των εταιριών που εξακολουθούν να πλουτίζουν και να κάνουν φιέστες με το αίμα και τον ιδρώτα των εργατών.  Ο κόσμος των ασφυκτικά ελεγχόμενων από την κυβέρνηση δημόσιων ΜΜΕ, που κάνει κρατικές πλάτες σε απατεώνες ιδιώτες, ο κόσμος των κούφιων χορηγών, ο κόσμος της “ανάπτυξης” α λα Σκουριές. Αυτός ο κόσμος με τον ίδιο τρόπο που θεωρεί επένδυση το ξεπούλημα και τη λεηλασία ανθρώπων και φύσης και θέσεις εργασίας τα μεροκάματα της πείνας των ΕΟΖ και των ΚΟΧ,  έτσι βαφτίζει πολιτισμό και προβολή της χώρας στο εξωτερικό, μια προκλητική φιέστα, που γίνεται στις πλάτες απλήρωτων εργαζομένων. Ενας κόσμος που χαρακτηρίζεται από το σφιχτό εναγκαλισμό αυταρχικού κράτους και κανιβαλιστικού κεφαλαίου.  Ο πολιτισμός αυτού του κόσμου, που χρειάζεται ΜΑΤ να τον φυλάνε, για να αρθρώσει τις στριγκές νότες του, αγνοώντας τις κραυγές των απλήρωτων, δεν είναι απλώς χυδαίος και κιτς. Είναι επικίνδυνος.

 

Βίντεο είναι από την ιστοσελίδα dromografos.org

Απάντηση