Βουλγάρες, TUS, νταβατζήδες και γκρίζα διαφήμιση

Βουλγάρες, TUS, νταβατζήδες και γκρίζα διαφήμιση

της Αφροδίτης Τζιαντζή από την Εφημερίδα των Συντακτών
«Λέγε ό,τι θες για μένα, αρκεί να γράφεις σωστά το όνομά μου». Η γνωστή ρήση ταιριάζει γάντι στον (αρνητικό) ντόρο που δημιούργησε γύρω από το όνομά του ο ράπερ Tus, με το σεξιστικό τραγούδι με τίτλο «Βουλγάρες» και το εξίσου χυδαίο βιντεοκλίπ που το συνοδεύει.

Μέσα σε δύο λεπτά και πενήντα δευτερόλεπτα συμπυκνωμένου ρατσισμού, μισογυνισμού και κακογουστιάς, ο καλλιτέχνης, που έχει δώσει δείγματα γραφής με άσματα όπως το «Γιατρέ, δεν κλάνω πια» και το «Οπου λάχει εμείς οι βλάχοι», ψάλλει τον ύμνο του τράφικινγκ με πρόσχημα τη σάτιρα.

Μετά το πλήθος αρνητικών δημοσιευμάτων και την κατακραυγή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θέση πήρε και η Γενική Γραμματεία Ισότητας, με μια άκρως καταγγελτική ανακοίνωση που επισημαίνει το προφανές: «Η σωματεμπορία είναι έγκλημα και όχι τρόπος ζωής».

Η ΓΓΙ αναφέρει ότι στο τραγούδι «παρουσιάζεται η παράνομη διακίνηση κι εμπορία γυναικών με σκοπό τη σεξουαλική εκμετάλλευση ως κανονική συμπεριφορά με την οποία μάλιστα βγάζεις και πολλά λεφτά!».

Η ΓΓΙ συνεχίζει ότι τραγούδι και βιντεοκλίπ αποκρύπτουν την αθλιότητα της σωματεμπορίας, ως μορφής οργανωμένου εγκλήματος που κακοποιεί βάναυσα γυναίκες και παιδιά, αλλά αντίθετα ο Tus «προβάλλει ως κανονική, άνετη, αστεία μία συμπεριφορά που ουσιαστικά εκπαιδεύει το νεαρό ακροατήριό του ότι όλα πωλούνται κι αγοράζονται, ακόμα και οι ανθρώπινες σχέσεις!».

Η ΓΓΙ επικαλείται την «εταιρική Κοινωνική Ευθύνη των εταιρειών παραγωγής, διαφήμισης και επικοινωνίας και τις «αρχές της αυτορύθμισης που απορρέουν από αυτήν», εκφράζοντας την εμπιστοσύνη της ότι «το απαράδεκτο αυτό τραγούδι είτε θα αποσυρθεί άμεσα είτε θα βρει τη θέση που του αξίζει: στα αζήτητα».

Από τη Lyra

Προς το παρόν, με πάνω από μισό εκατομμύριο προβολές στο youtube και πάνω από 3.500 σχόλια, στην πλειοψηφία τους αρνητικά, μόνο στα αζήτητα δεν είναι το τελευταίο πόνημα του 30άχρονου Χρήστου Τούση, όπως είναι το πραγματικό όνομα του Tus.

Ο «καλλιτέχνης» από την Πάργα έχει στο ενεργητικό του πέντε δίσκους, από δισκογραφικές εταιρείες όπως η Lyra (η ίδια εταιρεία που έχει κυκλοφορήσει τη δισκογραφία του Μάνου Χατζιδάκι), συνεργασίες με γνωστούς καλλιτέχνες αλλά κυρίως έχει καθιερωθεί μέσα από το youtube, με δικό του κανάλι με 150.000 συνδρομητές.

Κανένας δεν πέφτει από τα σύννεφα με το επίπεδο του Tus. Ο ίδιος άλλωστε υπηρετεί με συνέπεια εδώ και χρόνια την ίδια σκουπιδο-αισθητική που μεσουράνησε στην trash tv της δεκαετίας του ’90 και εξακολουθεί να χτυπάει υψηλές τηλεθεάσεις στην πιο εκσυγχρονισμένη και εξωραϊσμένη εκδοχή της, στις εκπομπές του Θέμου Αναστασιάδη, της Αννίτας Πάνια και του Μάρκου Σεφερλή.

Το μόνο θετικό είναι ότι αυτή τη φορά τα ανακλαστικά του κοινού -ενός κοινού περισσότερο εξοικειωμένου με το διαδίκτυο παρά με την τηλεόραση- ήταν άμεσα και έντονα, αντιδρώντας σε ένα πολιτιστικό υποπροϊόν που δεν ήταν απλώς κακόγουστο ως συνήθως, αλλά και εξόφθαλμα προσβλητικό, όχι μόνο για τα θύματα του τράφικινγκ.

Σχόλια

«Μαλάκα, είσαι στα καλάα σου βγάζεις τραγούδι για το εμπόριο λευκής σαρκός και είσαι χαρούμενος με αυτό που έβγαλες…..σοβαρά τώρα αυτό ρε ντολμά ειναι ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑ γυναικες και αντρες υποφερουν από αυτό το πραγμα και εσυ χερεσαι…αν εχεις εστω και ΛΙΓΗ αξιοπρεπια πρεπει να διαγραψεις το video και να ζητισεις ΣΥΓΝΩΜΗ από τις κοπελες από το video που εβγαλαν τα ρουχα τους για να βγαλεις εσυ αυτή τη ΜΑΛΑΚΙΑ και μιση……Καταλαβες??».

Αυτό είναι το πρώτο σχόλιο που βλέπει κανείς στην ιστοσελίδα του Tus στο facebook (διατηρήθηκε η οθρογραφία του πρωτοτύπου) ενώ σε αντίστοιχο ύφος κινούνται τα σχόλια στο youtube.

Εκατοντάδες χρήστες του youtube απευθύνουν έκκληση να αναφερθεί το τραγούδι για σεξιστικό και προσβλητικό περιεχόμενο και να γίνει ενημέρωση στις οργανώσεις καταπολέμησης του trafficking.

Πέρα από την αυτονόητη καταδίκη της εξύμνησης εγκληματικής πράξης και της ωραιοποίησης του «γκάνγκστα» λάιφ στάιλ του νταβατζή Βαλκάνιων γυναικών, είναι εξίσου αυτονόητο ότι αυτό που επιδίωξε ο TUS, ασχέτως ύπαρξης ή ανυπαρξίας ταλέντου, το πέτυχε: Να προκαλέσει θόρυβο γύρω από το όνομά του. Και όσο τα πληκτρολόγια παίρνουν φωτιά καταδικάζοντας το τράφικινγκ και το κακόηχο και υβριστικό τραγούδι ενός τριτοκλασάτου ράπερ, τόσο το ίδιο το έγκλημα συνεχίζεται, ενώ οι πραγματικοί εγκληματίες συχνά πέφτουν στα μαλακά.

Κορυφή